Google Tools – a marketinges legnagyobb segítsége

Többé-kevésbé mindenki szereti a Google-t. A világ legnagyobb keresőmotorja gyorsan és hatékonyan működik, a hozzá tartozó szolgáltatások pedig remekül kielégítik az igényeket, ráadásul rendkívül hasznosak. Nézzük meg, a cégek és marketingesek milyen termékekkel találkozhatnak a Google világában!

Google Trends
A Google Trends abban segít, hogy megtudjuk, hogyan keresnek az emberek a cégünkre: mik az esetleges gyengeségeink és kik a versenytársaink. A Google Trends valós idejű keresési adatokat használ, hogy segítsen felmérni a fogyasztók keresési szokásait.

Brand Impressions
Minden cégnek megvan a maga története, a Brand Impressions pedig segít mindezt megmutatni. Az eszköz segítségével teljes online cégtörténetet kaphatunk, legyen szó képekről, kulcsszavakról vagy épp valamilyen eseményről.

YouTube Dashboard
A világ legnagyobb videó megosztó oldalán rengeteg tartalom és felhasználó van. A YouTube Dashboard-dal nyomon követhető, hogy mit néztek meg a felhasználók, majd mindez könnyedén megosztható az egész világgal. Összehasonlíthatod a trendeket kor, nem és helyszín alapján, így alaposan megismerheted a nézőket.

Display Benchmarks Tool
Ha kíváncsiak vagyunk arra, miként működnek display kampányaink, vagy épp a különböző formátumok és méretek hogyan teljesítenek egymáshoz képest, akkor a Display Benchmark a legjobb választás. Ezzel az eszközzel naprakész iparági adatokat kaphatunk, legyen szó az átkattintási arányokról, az interakciók mennyiségéről és idejéről, vagy épp a videós hirdetésekről. A kapott adatokkal teljes képet kapunk display hirdetéseinkről, ráadásul a kampányok sikerességét országra, hirdetési méretre és formátumra lebontva is megnézhetjük.

A fogyasztók útja az online vásárlásig
Napjainkban a fogyasztók egyre több helyre kattintanak vásárlás előtt. A Google az Analytics segítségével milliónyi felhasználói interakciót vizsgált meg, és kiderítette, hogy a különböző értékesítési csatornák hogyan befolyásolják az online vásárlási döntéseket. A benchmarking – cégünk összehasonlítása a konkurenciával – használata segít abban, hogy megérthessük az egyes marketing csatornák szerepét, így könnyebben meghatározhatjuk, melyeket éri meg a leginkább használni.

Kutatási eredmények – néhány kattintással
Szükség van statisztikai adatokra egy prezentációhoz? Az adatbányászat ideje lejárt! A Google egy olyan interaktív eszközt hozott létre, melynek segítségével gyorsan megtalálhatjuk a szükséges információt a Google óriási adatbázisából. Az eszköz segítségével további szuper lehetőségeink is vannak, hiszen segít nekünk az adatok elemzésében, de akár egy kész infografikát is kaphatunk, amit a későbbiekben könnyedén megoszthatunk bárkivel.

A telefonos adatok teljes kiértékelése
Ez az eszköz, mely egyben nagyszerű benchmark is, segít megbecsülni, hogy a mobilok mennyi hasznot hoztak a cégünknek – legyen szó telefonhívásokról, applikációkról vagy akár a mobilra optimalizált weboldalakról. Nagyjából 30 perc alatt – egy varázsló segítségével – feltölthetjük az adatokat AdWords fiókunkból és a mobil-oldalunkról, majd néhány egyszerű kulcspont megadásával teljes értékelést kaphatunk a mobil forgalomról.

Our Mobile Planet
Az okostelefonok megreformálták a világ minden szegletét, ráadásul mindez folyamatosan változik minden egyes üzletkötéssel. Az Our Mobile Planet eszköz segítségével a teljes mobil-felhasználást fel tudjuk mérni a felhasználók szempontjából, a kapott eredményeket pedig bátran felhasználhatjuk üzleti prezentációinkban.

A mobil szerepe a vásárlási úton
Mióta multi-screen világban élünk, már nem okoz akadályt az sem, hogy a telefonunk segítségével vásároljuk meg a vágyott terméket Szingapúrból. Ez a forradalom megváltoztatta a teljes vásárlói piacot. A Google által 2013-ban végzett egyik globális kutatás az okostelefonok szerepét vizsgálta a vásárlás során. Ennek a kutatásnak az adatait fedezhetjük fel a Mobile Purchase Journey eszköz segítségével.

Consumer Barometer
Ezt az eszközt már bárki ismerheti: segítségével megtudhatjuk, mikor néznek a felhasználók videókat, mennyi ideig keresgélnek egy-egy termék után a neten, milyen eszközöket használnak és hogyan. A Google globális interaktív eszközét most feltöltötték a 2014-es adatokkal is, így már 45 ország és 10 termékkategória adatait vizsgálhatjuk. Mindemellett lehetőségünk van a már létrehozott kutatási eredményeket megtekinteni vagy elkészíteni a saját csatornánkat azokkal az adatokkal, melyekre a mindennapokban is szükségünk van.

Forrás