A siker kulcsa a blog

Sok kis- és középvállalkozás vezetőjében merülhet fel a kérdés: miért érné meg blogot írni, ha még a honlap sem hozza a várt bevételt?

A kérdés jogos is lehetne. De nem az. Számos honlapot már évek óta nem frissítettek, az információk elavultak, pedig pont ezek azok, amire a látogatóknak, potenciális fogyasztóknak szüksége lenne. Nem utolsó sorban tegyük fel magunknak a kérdést: hányadik oldalon is szerepel a cégünk a Google találati listáján?

Munkánk során számos olyan weboldallal találkoztunk már, aminek tartalma elavult, vagy már évek óta nem került fel friss tartalom. A változatosság és az új infók hiánya eltaszítja a látogatókat, a cégvezető pedig ilyenkor kap a fejéhez, és kezdi el keresni azt az embert, aki segíteni tud neki.

Napjaink fogyasztói már szakértők. Mindent tudnak a vágyott termékről: az árát (hogy ebből nagyjából mennyi megy reklámra, mennyi a valós költség), a tulajdonságait (összevetve más termékekkel, szolgáltatásokkal), és még sorolhatnánk. Az internet egy kincsesbánya, ahol a fogyasztó minden információt megtalál, és aminek segítségével pontosan ki tudja választani azt a terméket vagy szolgáltatást – de még fontosabb -, azt az üzletet, ahol el akarja költeni a pénzét.

A helyi vállalkozásoknak tehát az a célja, hogy náluk vásároljanak a fogyasztók. Ehhez azonban arra van szükség, hogy a vállalat igenis használja a honlapját, mutassa be a termékeket és a szolgáltatásokat, mutassa meg a professzionális tudását, azaz nyűgözze le a fogyasztókat, érje el, hogy megéri a helyi vállalkozásnál elkölteni a pénzt.

Itt érkezünk el arra a pontra, ahol a blog a legjobb barátságot köti honlapunkkal. Az alapvető információk, amik szerepelnek a honlapon az alábbiak:

  • hol található a cég;
  • telefonszám;
  • nyitva tartás;
  • termék, szolgáltatás bemutatása.

Ha hozzáadunk egy blogot a honlapunkhoz – és itt a blog alatt aktív, folyamatosan frissülő tartalmat értünk -, akkor könnyedén lépkedhetünk előre a Google találati listáján, hiszen:

  • a Google imádja a friss tartalmakat;
  • a Google imádja a releváns információkat.

Persze, könnyű mondani, hogy indítsunk blogot, de miről szóljon? Az biztos, hogy ne rólunk! Az üzleti blog nem arra van, hogy a kutyusunkról vagy a hétvégi mennyei kávéról írjunk benne. A blog arról szól, hogy a fogyasztók számára releváns információkat adjunk. Bár a személyes dolgok nem, de az, hogy mi történt egy vásárlónkkal, mennyire élvezte a termékünket, az igen. További színes témák:

  • ha egy híresség nézett be a boltba,
  • elmesélni, hogy miért pont ezeket a termékeket áruljuk,
  • a fogyasztók véleménye a termékekről.

A blognak köszönhetően bemutathatjuk a cégünket, termékünket és a legfontosabb, önmagunkat is. Vásárolni bárhol tudunk, de csak a szimpatikus eladóktól veszünk szívesen. Ők azok, akik megragadják az embert, és ők azok, akikért még utazik is a fogyasztó.

Forrás