Kevesebb trükk, több duma – az új SEO feltételei

Marketingesként gyakran tapasztaljuk, hogy ügyfeleink célja, hogy a Google találati listáján az elsők között legyenek. Ez azonban ma már szinte lehetetlen feladat, még akkor is, ha a SEO ügynökségek azzal bíztatnak minket, hogy borsos árért cserébe az első helyre juttatnak. Miért alakult ki ez a helyzet, ha kevesebb mint egy éve még egy kis erőbefektetéssel simán nagyobb bevételre tehettünk szert az első helyről?!

Erre egy igen egyszerű magyarázat van: a Google is fejlődik. Ma már ugyanis olyan rendszert építettek ki, melyben minden egyes felhasználó egyedi és egyéni, azaz a ránk jellemző adatok és előzmények alapján kapunk találati listát. A Google figyelembe vesz mindent, amit rólunk megtudott előzőleg, beleértve az érdeklődési körünket, ízlésünket és még sorolhatnánk. Ezen kívül figyelembe veszi még, hogy földrajzilag hol vagyunk elhelyezkedve: így péládul ha egy kecskeméti vállalat keres marketing ügynökséget, nagy valószínűséggel a Propel Consulting-ot fogja kidobni a keresési előzmények között, mivel a Propel helyben van.

De ha ez a helyzet, akkor mit tehetünk?! Caitlin McKinney marketing szakértő a következőket ajánlja:
A marketing tevékenységünk mellett három lépést mindenképp meg kell tennünk, hogy cégünk ismertségét növeljük.

  1. Döntsük el, hogy mennyiben szeretnénk növekedni, változni egy hónap alatt. Vagy hat hónap alatt? Egy év alatt? Ez az átalakítás azonban nem csupán a bevételszerzést kell, hogy érintsen. Ide tartozik az is, hogy elérjük, minél többen iratkozzanak fel hírlevelünkre. De szintén ebben a kategóriában van, hogy a fogyasztók érdemi időt töltsenek el a honlapunkon. Fontos tehát, hogy ne arra törekedjünk, hogy a Google-nek feleljünk meg, hanem arra, hogy a fogyasztóink szükségleteit elégítsük ki!
  2. Határozzuk meg, hogy kik a versenytársaink, és mérjük fel, hogy az ő fogyasztóik, vásárlóik mi után keresgélnek. Ma már számos olyan honlapot találhatunk (Compete.com, Spyfu.com), melyek segítségével felmérhetjük, hogy milyen kulcsszavakra koncentrál a konkurencia, továbbá hogy milyen a célközönsége és a forgalma.
  3. Határozzuk meg (akár még egyszer) célközönségünket, és azt, hogyan targetáljuk őket! A social media adta számos hirdetési lehetőség miatt ma már nagyon sok cég invesztálja a pénzét ezekbe a felületekbe. Pedig sokszor feleslegesen, hiszen előfordulhat, hogy beregisztrálnak Facebook-ra, Google+-ra, Pinterest-re vagy Linkedin-re, azonban ezt követően nem gondozzák az oldalukat. A másik buktató az lehet, hogy a célközönségünket lehet, hogy jobban elérnénk egy e-mail marketing kampánnyal. Gondoljuk tehát végig, hogy ki tartozik a célközönségünkbe, és hogy őket hol tudjuk a leghatékonyabban elérni. Azonban ne feledjük, hogy egy jól felépített social media felület képes arra, hogy akár a vevőszolgálatunként üzemeljen, ahol a fogyasztóink megoszthatják gondolataikat és feltehetik kérdéseiket – fontos azonban ezt komolyan venni, hiszen a hírnevünk is állhat vagy bukhat rajta.

Visszatérve tehát a SEO-hoz, ezt sem kell temetni, csupán megváltoztak a feltételek! Ma már okos fogyasztókkal és okos keresőmotorokkal állunk szemben, akiket nem tudunk kijátszani a kulcsszavas megoldásokkal. Fontos, hogy értelmes és informatív tartalommal, párbeszéddel forduljunk a fogyasztók felé, mert ez az interakció az, ami előrébb visz minket a találati listán!

Forrás