
Kevesebb trükk, több duma – az új SEO feltételei
Marketingesként gyakran tapasztaljuk, hogy ügyfeleink célja, hogy a Google találati listáján az elsÅ‘k között legyenek. Ez azonban ma már szinte lehetetlen feladat, még akkor is, ha a SEO ügynökségek azzal bÃztatnak minket, hogy borsos árért cserébe az elsÅ‘ helyre juttatnak. Miért alakult ki ez a helyzet, ha kevesebb mint egy éve még egy kis erÅ‘befektetéssel simán nagyobb bevételre tehettünk szert az elsÅ‘ helyrÅ‘l?!
Erre egy igen egyszerű magyarázat van: a Google is fejlÅ‘dik. Ma már ugyanis olyan rendszert épÃtettek ki, melyben minden egyes felhasználó egyedi és egyéni, azaz a ránk jellemzÅ‘ adatok és elÅ‘zmények alapján kapunk találati listát. A Google figyelembe vesz mindent, amit rólunk megtudott elÅ‘zÅ‘leg, beleértve az érdeklÅ‘dési körünket, Ãzlésünket és még sorolhatnánk. Ezen kÃvül figyelembe veszi még, hogy földrajzilag hol vagyunk elhelyezkedve: Ãgy péládul ha egy kecskeméti vállalat keres marketing ügynökséget, nagy valószÃnűséggel a Propel Consulting-ot fogja kidobni a keresési elÅ‘zmények között, mivel a Propel helyben van.
De ha ez a helyzet, akkor mit tehetünk?! Caitlin McKinney marketing szakértő a következőket ajánlja:
A marketing tevékenységünk mellett három lépést mindenképp meg kell tennünk, hogy cégünk ismertségét növeljük.
- Döntsük el, hogy mennyiben szeretnénk növekedni, változni egy hónap alatt. Vagy hat hónap alatt? Egy év alatt? Ez az átalakÃtás azonban nem csupán a bevételszerzést kell, hogy érintsen. Ide tartozik az is, hogy elérjük, minél többen iratkozzanak fel hÃrlevelünkre. De szintén ebben a kategóriában van, hogy a fogyasztók érdemi idÅ‘t töltsenek el a honlapunkon. Fontos tehát, hogy ne arra törekedjünk, hogy a Google-nek feleljünk meg, hanem arra, hogy a fogyasztóink szükségleteit elégÃtsük ki!
- Határozzuk meg, hogy kik a versenytársaink, és mérjük fel, hogy az Å‘ fogyasztóik, vásárlóik mi után keresgélnek. Ma már számos olyan honlapot találhatunk (Compete.com, Spyfu.com), melyek segÃtségével felmérhetjük, hogy milyen kulcsszavakra koncentrál a konkurencia, továbbá hogy milyen a célközönsége és a forgalma.
- Határozzuk meg (akár még egyszer) célközönségünket, és azt, hogyan targetáljuk Å‘ket! A social media adta számos hirdetési lehetÅ‘ség miatt ma már nagyon sok cég invesztálja a pénzét ezekbe a felületekbe. Pedig sokszor feleslegesen, hiszen elÅ‘fordulhat, hogy beregisztrálnak Facebook-ra, Google+-ra, Pinterest-re vagy Linkedin-re, azonban ezt követÅ‘en nem gondozzák az oldalukat. A másik buktató az lehet, hogy a célközönségünket lehet, hogy jobban elérnénk egy e-mail marketing kampánnyal. Gondoljuk tehát végig, hogy ki tartozik a célközönségünkbe, és hogy Å‘ket hol tudjuk a leghatékonyabban elérni. Azonban ne feledjük, hogy egy jól felépÃtett social media felület képes arra, hogy akár a vevÅ‘szolgálatunként üzemeljen, ahol a fogyasztóink megoszthatják gondolataikat és feltehetik kérdéseiket – fontos azonban ezt komolyan venni, hiszen a hÃrnevünk is állhat vagy bukhat rajta.
Visszatérve tehát a SEO-hoz, ezt sem kell temetni, csupán megváltoztak a feltételek! Ma már okos fogyasztókkal és okos keresÅ‘motorokkal állunk szemben, akiket nem tudunk kijátszani a kulcsszavas megoldásokkal. Fontos, hogy értelmes és informatÃv tartalommal, párbeszéddel forduljunk a fogyasztók felé, mert ez az interakció az, ami elÅ‘rébb visz minket a találati listán!