A 2014-es social media trendek

Emlékszünk még arra, amikor megdöbbenten figyeltük, hogy szüleink is beregisztráltak a Facebook-ra?! És amikor már a nagymamánk is ránk írt chat-en?! Ekkor kezdtük kapizsgálni, hogy a Facebook kezd mainstream-mé válni. Ma – a tinédzsereket, szülőket és nagyszülőket beleértve – az amerikaiak 72%-a aktív minimum egy social media felületen (2005-ben ez 8% volt).
A HootSuite nevét több helyről ismerhetjük, hiszen ők azok, akik számos alkalmazást és fejlesztést végeztek a social media területeken (beépített alkalmazások stb.). A cég tapasztalatát és élményeit összegyűjtve megfogalmazta, mi vár ránk a social media területén a 2014-es évben.

1.) Átalakul a social media, 2014-ben a “tiszavirág” felületek fognak felemelkedni, mint amilyen a Snapchat

Ha hisszük, ha nem, a Snapchat-ért a Facebook 3 billió dollárt ajánlott. Ha belegondolunk, ez elég nagy összeg egy olyan felületért, ahol a küldött képek és videók csupán néhány másodpercig láthatóak, majd törlik őket. A hiedelmekkel ellentétben azonban a Snapchat nem csupán a szexuális képekről és a selfie-kről szól (bár valóban számos képet küldenek ebben a témában). A Snapchat tehát a social media világának spontán és vicces oldalát képviseli.
De miért is van szüksége a Facebook-nak a Snapchat-re?! Azért, mert ez az applikáció sokkal több tinédzsert és fiatalt ér el, mint a Facebook. Egyre többen használják, egyre gyakrabban és szívesebben, mint a Facebook-ot. Miért is hagyná tehát a Facebook, hogy ezt a közönséget elvegyék tőle?!
Tippünk marketingeseknek: Koncentráljatok a Snapchat-re, Pinterest-re, Instagram-ra, azokra az “aprónak” tűnő applikációkra, amelyeket még nem használtak ki a nagy vállalatok. Most még könnyebb betörni, mint később. Mindemellett nem szabad a Facebook-ot, Google+-t és a nagyobb social media felületeket sem elhanyagolni, hiszen a célközönségünk nem átvándorolt, hanem megosztódott.

2.) 2014-ben a social media az iskolákba is betör – tanítani fogják, hogyan használjuk

A social mediat vehetjük viccnek és vehetjük komolyan is, azonban azt sosem szabad elfelejteni, hogy azok, akik nem ismernek minket (személyesen), szívesebben és könnyebben ítélnek meg minket a social media aktivitásunk alapján. Hogy ez mit jelent pontosan? Gondoljunk bele: lehet, hogy azért nem kaptuk meg eddig az álommunkát, mert butaságokat posztolunk Facebook-on nyílvánosan?! A gyermekünket azért “zaklatják” idősebbek, mert korának nem megfelelő képeket tölt fel magáról?!
Erre a jelenségre figyeltek fel az iskolák is, és döbbentek rá, hogy a social mediat oktatni kell. Meg kell tanítani a gyermekeknek, hogyan használják ezeket a felületeket: ezt hívják social media etikettnek, ami magába foglalja a posztok tartalmát, a többi felhasználóval való interakciót és még sorolhatnánk.
Tippünk mindenkinek: Nem csak a gyermekeknek, de a felnőtteknek is oda kell figyelni, hogy mit posztolnak, hiszen a social media profilunk nagyban befolyásolhatja a megítélésünket. A szülők pedig azért is külön felelősek, hogy gyermekük hova regisztrál be, és ott milyen aktivitásokat végez. A meggondolatlan használat komoly következményeket is produkálhat.

3.) 2014 a social hirdetések éve

Ma már teljesen egyértelmű, hogy a hagyományos hirdetési felületek, reklámok nem tudnak versenybe szállni a social media felületek hirdetéseivel. Az internetezők egyszerűen figyelmen kívül hagyják a bannereket, még ha feltűnő helyen is vannak, hiszen ehhez szokott a szemük. Ezzel szemben egy-egy promótált Tweet poszt sokkal nagyobb közönséget tud megfogni, nem beszélve arról, hogy sokkal egyszerűbben lehet szűrni és kialakítani a célközönséget.
A másik nagy előnye a social hirdetéseknek az, hogy minden okostelefonon szépen jelennek meg: kevesebb helyet foglalnak el, és nem zavarják annyira a böngészés élményét. 2013 végére közel 1,4 billió okostelefon volt a Földön – butaság lenne nem kihasználni ezt a lehetőséget.
Tippünk marketingeseknek: Bátran hirdessünk a social media felületeken! A célközönség beállításával kisebb és nagyobb mértékben is kipróbálhatjuk a hirdetéseket, így szinte nem bukhatunk semmit. Fontos azonban, hogy a hirdetési üzeneteket tömören fogalmazzuk meg, hogy telefonon is olvashatóak legyenek.

4.) Felejtsük el a TV-s hirdetéseket, koncentráljuk a videó megosztó portálokra!

Társadalmunk erősen kötődik az internethez: háromból egy fiatal (az Y- és Z-generációból) kevesebb tévét néz, mint online videót – ha egyáltalán néz TV-t.
Az 1980 és 2000 között születettek a Youtube-on nőttek fel a televízió helyett. A vírusvideók tömegével keltek és feküdtek, ezen keresztül tudják a legegyszerűbben megosztani a saját videóikat is. Nem beszélve arról, hogy ma már a Snapchat is óriási lehetőséget biztosít, hogy ha csupán 1-2 emberrel szeretnénk megosztani felvételeinket. Ezek a fiatalok ma már könnyedén ugrálnak egyik alkalmazástól a másikig, így szinte lehetetlen kifogni rajtuk a fizetős tartalmakkal.
Tippünk marketingeseknek: Ajánlott inkább olyan – rövid – reklámvideókra beruházni, melyeket a Youtube videók előtt vetítenek le. Hiszen a célközönséget itt is pontosan meg lehet határozni, és könnyedén el lehet érni.

Forrás