6 módszer, hogy szeressék a cégedet

Egy jó szakember tisztában van az alábbi ténnyel: az emberek nem logikusan hoznak vásárlói döntéseket, hanem emocionális alapon. Hogy ez mit jelent a marketingesek számára? Azt, hogy el kell érnünk, hogy termékünket vagy szolgáltatásunkat megszeressék a fogyasztók, grátiszként pedig, hogy a későbbiek során is elkötelezzék magukat mellettünk. Nézzünk hat módszert, hogyan essenek szerelembe fogyasztóink!

6 Ways To Make Customers Fall In Love With Your Brand

 

 

  • Az egyik legfontosabb, amit el kell intézünk egy olyan vevőszolgálat kialakítása, ami a lehető legszuperebb: lelkes emberek, segítőkész munkatársak és hasznos tudás. Ha egy fogyasztó felhívja a vevőszolgálatot és kérdésére nem kap választ, egyből továbblép és negatív véleménye alakul ki a cégről.

Állításunkat tényekkel is alátámasztjuk:
- A fogyasztók 73%-a a barátságos vevőszolgálat miatt szereti a vállalatokat.
- A vásárlások 70%-ban minősülnek “jó élménynek”, ha a vevőszolgálat (eladók) kedvesen bánnak a vásárlókkal.
- A fogyasztók 55%-a szívesebben fizetne akár többet is, ha egy kedvesebb, jobb vevőszolgálat fogadná a másik oldalon.
- A fogyasztók 89%-a felhagy a vásárlással, ha az adott vállalat vevőszolgálata rosszul bánt vele.

  • Nézzünk ki a lehető legjobban! Nem szabad alábecsülni az arculat jelentőségét – figyeljünk arra, hogy honlapunk design-ja és tartalma is megfelelő legyen, alakítsunk ki egyedi megjelenést! Ajánlott készíteni egy arculati kézikönyvet, amelyben meghatározzuk termékeink csomagolását, reklám- és szóróanyagainkat, a szolgáltatásunkat népszerűsítő elemeket!

Állításunkat tényekkel is alátámasztjuk:
- Az emberek 46%-a állítja, hogy a weboldalunk kinézete az első számú kritérium egy vállalat megítélése során.
- Egy erős vállalati arculat átlagosan 5-7%-kal növeli az eladásokat, az áruk értékét.
- A vásárlások több mint 90%-a a vizuális faktorokon alapul.
- A megfelelő színkombináció kiválasztása, és ezek állandó arculati elemként való alkalmazása 80%-kal növeli a vállalat ismertségét.

  • Generáljunk briliáns tartalmat! Ha megkérdezzük magunkat, hogy miért követjük az egyes vállalatokat, cégeket a social media felületeken, az első három válaszban benne lesz az érdekes tartalom. Fontos tehát, hogy egyedi és saját tartalmat készítsünk a saját honlapunkra, melyeket aztán meg is osztunk a különböző közösségi média felületeken.

Állításunkat tényekkel is alátámasztjuk:
- Azon B2B cégek, melyek blogolnak, havonta 67%-os előnyre tehetnek szert, nem blogoló társaikkal szemben.
- A Twitterezők 67%-a szívesebben vásárol azoktól a cégektől, melyeket követnek.
- A fogyasztók 60%-a pozitívabban vélekedik azokról a cégekről, melyek honlapjukon (büszkén) vállalják fogyasztóik véleményét.
- A fogyasztók 70%-a jobban megbízik a vállalatról írt cikkekben, írásokban, mint a hirdetésekben.

  • Hajtsunk az érzelmekre! Készítsünk egy “menő faktort” és mondjuk az embereknek egyenesen: ha a termékünket veszed, menő leszel. Adjunk a termékünknek és a szolgáltatásunknak egy olyan hangulatot és érzelmi vonulatot, amely barátsággal fordul a fogyasztókhoz! “Szeretünk téged és szívesen látunk nálunk!” – legyen ez az üzenetünk!

Állításunkat ténnyel is alátámasztjuk:
- A vásárlások 75%-a emocionális indokokon alapszik.

  • Ígérj kevesebbet, adj többet! Okozzunk kellemes élményeket a fogyasztóinknak! Lepjük meg őket egy kis aprósággal, legyen az egy kedves karácsonyi üdvözlőlap, vagy figura, amit személyesen adunk át, vagy akár egy nőnapi virág, amit az utcán osztogatunk. Ennél jobban nem is hathatnánk az érzelmekre!

Állításunkat tényekkel is alátámasztjuk:
- Négyből három fogyasztó állítja, hogy többet költ egy adott vállalatnál, ha pozitív élményeket tud hozzá társítani.
- A fogyasztók lojalitása tízszer többet ér, mint egy új vásárló.

  • Figyeljünk a visszacsatolásokra, hallgassunk és válaszoljunk! Bill Gates szerint “a legelégedetlenebb vásárlód tudja neked a legtöbbet tanítani”. Figyeljünk tehát oda azokra a negatív véleményekre, melyekkel a vállalatunkat, termékünket vagy szolgáltatásunkat illetik, hiszen ezek alakíthatják a többi fogyasztó véleményét is.

Állításunkat tényekkel is alátámasztjuk:
- Egy negatív vélemény mellett átlagosan 26 hallgatásba burkolózott, de boldogtalan fogyasztó áll.
- A fogyasztók 89%-a felhagy a vásárlással, ha az adott vállalat vevőszolgálata rosszul bánt vele.
- A fogyasztói ajánlások feltüntetése a honlapunkon akár 250%-kal is növelhetik az eladásokat.