A Shareaholic social media forgalom kutatása

Bár a social media az egyik legköltséghatékonyabb marketing eszköz, mégis alapos tervezést és stratégiát igényel a sikeres felhasználás érdekében. 2013 végén végre megjelent annak a kutatásnak az eredménye, ami az egész social media hálózatot vizsgálta. Nézzünk egy kis összegzést!

1.) A Facebook mobil alkalmazása a legnagyobb forrása a közösségi forgalomnak

A Shareaholic kutatása alapján kiderül, hogy 2012 szeptembere és 2013 szeptembere között 253%-kal nőtt a Facebook Mobile felhasználóinak száma. Ennek két oka is van: egyrészt, hogy 2013 szeptemberében 874 millióan használják az alkalmazását, 45%-kal többen, mint egy évvel korábban. Másrészt az okostelefonok száma is megnőtt (az amerikaiak 53%-ának van okostelefonja).

Egy marketingesnek ilyenkor azon kell gondolkodnia, hogy mennyire illeszkedik a Facebook-os marketing stratégiája a mobil stratégiájához. Néhány pont, amit ajánlott ezek alapján végig gondolni:

    • a státusz állapotok mindig legyenek rövidek és lényegre törőek, hogy azt a mobilt használók is elolvassák;
    • a Tinyurl vagy a Bit.ly segítségével rövidítsük le a linkjeinket, amennyire csak lehet;
    • amikor képeket posztolunk, gondoljunk arra, hogy például egy infografika nagyon nehezen olvasható mobil kijelzőn: legyünk tiszták, érhetőek.

2.) A földrajzi célzás már a mobilokat is érinti

A jelenlegi tendenciák szerint az egyik legfontosabb tennivaló, hogy a marketing stratégiákat aszerint alakítsuk ki, hogy óriási jelentősége van annak, “hol vagyunk a térképen”. A geo-targetinget mindenképpen bele kell venni a mobil stratégiába, hiszen ennek segítségével könnyebben megtalálhatjuk a potenciális fogyasztókat. Gondoljunk csak bele: mennyivel egyszerűbb egy ötödik kerületi kampányt kialakítani, ahelyett, hogy az egész országban reklámoznánk (ötödik kerületi) ruha üzletünket. Tippünk: indítsunk olyan kampányt, amikor a fogyasztó kedvezményt kap, ha becsekkol az üzletünkben!

3.) A Snapchat és az Instagram egyre növekszik

Bár a Facebook számít az első és legnagyobb fényképmegosztó portálnak, nem szabad figyelmen kívül hagynunk a Snapchat-et sem, ahol 350 millió fényképet osztanak meg naponta! A Shareaholic kutatásából kiderült, hogy a mobil felhasználók 9%-a használja jelenleg a Snapchatet, míg 18%-uk az Instagramot. Bár ezek a számok alacsonynak tűnnek, mégsem elhanyagolhatók, hiszen ezek még nagyon új programok, ráadásul gyors és biztos lábakon álló növekedést mutatnak.
Hogyan használjuk ezeket a programokat? Tippünk:

    • Ajánljuk fel a fogyasztóknak, hogy fényképezzék le magukat a termékünkkel és osszák meg azt, mi pedig cserébe kedvezményt adunk.
    • Hívjuk fel a fogyasztók figyelmét arra, hogy a különböző eseményeken, rendezvényeken is készítsenek képeket.

4.) Videókat használni marketing célokra KÖ-TE-LE-ZŐ!

Videókat ma már bármivel készíthetünk: Vine, Instagram, Youtube és még a Snapchat is a rendelkezésünkre áll. Ezt ajánlott minél jobban kiaknázni, hiszen a fogyasztók a zsebükben hordják a reklámfelületeket.

A legnagyobb marketingesek videó nélkül már nem is kezdenek marketing kampányba: 2012-ben még 81%-uk, 2013-ban pedig a senior marketingesek 93%-a használta a videókat online marketing kampányokban.

Hogyan használjuk helyesen a videókat?!

    • Készítsünk bemutatkozó anyagot, amiben megismertetjük magunkat a fogyasztókkal!
    • Ha megismertettük magunkat, készítsünk olyan anyagokat, amikben a termékeinket és a szolgáltatásainkat mutatjuk be!
    • Ha pedig már kívülről-belülről ismerik a cégünket, kezdjünk interakcióba a fogyasztókkal: készítsünk felhívásokat, kommunikáljunk velük a videókon keresztül!

5.) Mindezek mellett azonban hiányoznak a social media “skillek”, képességek

Bár nagyon sok cég használja a social media felületeket, mégis olyan emberek menedzselik ezeket, akiknek igen hiányosak az ismereteik. A cégek csupán 18%-a gondolja úgy, hogy az alkalmazottai értenek a social mediához, azonban a vállalatok 61%-a egyáltalán vagy csak nagyon csekély szinten képzi az alkalmazottakat ezen a területen.

Ez a hiányosság azonban komoly problémákat okozhat, akár a cég hírneve is tönkremehet. Mit tehetünk, hogy ezt elkerüljük?!

    • Határozzunk meg tiszta célkitűzéseket a social media stratégiánkban!
    • Hozzunk létre olyan szabályokat, amik a felhasználókat és a céget magát is megvédi, például sémákat a bejegyzésekhez!
    • Járjunk el mi magunk és a munkatársaink is hiteles képzésekre, hogy tanuljunk a nagyoktól!