Több mint 60 pályázat az ötödik Prizmán

28 nevezőtől összesen 61 munka érkezett be idén a szervező Kreatív Csoporthoz a hazai PR-ügynökségek és PR-projektek éves megmérettetésére, a Kreatív PR Díjra. Ebből 15 pályázat a CSR-megoldások kategóriában versenyez.

A korábbi évekhez hasonlóan idén ismét hatvan feletti pályázati anyagot kell elbírálnia a Prizma zsűrijének a november 21-i eredményhirdetésig. A 61 nevezés 28 pályázótól érkezett, döntő többségük, összesen 49 munka ügynökségi oldalról. A húsz induló ügynökség háromnegyedének fő profilja a PR-tevékenység, a többiek között akad média- és kreatívügynökség, valamint idén is komoly nevezésszámmal, hat pályázattal képviselteti magát az “Év PR-projektje” díjat tavaly és tavalyelőtt is elnyerő ACG PR-divíziója.

Kik neveztek?

A tavalyi versennyel ellentétben most a rekordnevező is PR-profilú cég, ezúttal ugyanis a tavalyi Prizmáról két díjat elhozó Uniomedia indult a legtöbb, összesen hét munkával. Idén először nevezett, de máris négy pályázattal száll harcba a díjakért a Chapter4 Communications, és szintén négy nevezést küldött be a piaci bevezetés kategóriában tavaly díjazott Well PR.

Az ügynökségek közül három-három pályázatért izgulhat a 2010-es év PR-ügynöksége, a Noguchi Porter Novelli, a tavaly reputációmenedzsment kategóriában díjazott Red Lemon Media, a Sakkom Interaktív, valamint az LA Communications.

A tavalyi rekordnevező Visionary7-től idén nem érkezett nevezés, és nem indult a 2012-es versenyen az év ügynöksége címet elnyerő Next Wave, valamint a Café PR sem, amelynek ügyvezetője, Balaton Anita idén is a zsűri tagja (idéntől ugyanis a zsűri tagjai által képviselt vagy érintett cégek nem pályázhattak a versenyre). Az ügyféloldalt nyolcan képviselik, közülük a legtöbb, összesen három nevezést a tavaly döntős Bonafarm küldte be.

Milyen kategóriákban neveztek?

A 2009. és a 2010. évi Prizmához hasonlóan, idén ismét a CSR-megoldások kategória volt a legnépszerűbb, ebben küzd a nevezések egynegyede. Szintén erős az eseménykommunikációs mezőny, amelyet azonban a korábbi évek tapasztalatai alapján kettébontott a kiíró: az esemény mint PR-eszköz, illetve az esemény PR-kampánya kategóriákba egyaránt öt-öt nevezés érkezett.

A csúcskategóriának számító PR-vezérelt integrált kampány újonnani bevezetése a Prizmán hiánypótló döntésnek bizonyult: ide küldték be a második legtöbb, összesen nyolc pályázatot. Az eseménykategóriákkal azonos a nevezésszám a nonprofit PR-projektek mezőnyében. A tavalyelőtti listavezető kategóriában, a reputációmenedzsmentben idén a weboldal és blog kategóriához hasonlóan csak három, a piaci bevezetésben pedig négy munka versenyez egymással.

Az év PR-projektje és az év PR-ügynöksége díjak odaítélésében a versenykiírás idei módosítása szerint nagyobb súllyal latba eső – és így valamivel drágább – PR-projektek főkategóriába a nevezések több mint kétharmada, 46 munka került, a PR-eszközök főkategóriába 15.

A figyelő szemek

A zsűri elnöki pozíciót a tavalyihoz hasonlóan Liptay Gabriella, a Libri Csoport marketing- és kommunikációs igazgatója tölti be, továbbá idén is a zsűri tagja Nagy Bálint, az International Business School marketingtanszék-vezetője és a Magyar Reklámszövetség alelnöke, Galambos Márton, a Forbes Magyarország főszerkesztője, Perlaky-Papp József, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola docense és PR-szakirányvezetője, Balaton Anita, a Prizma Kreatív Pr Díj 2011 és 2012 versenyén az év PR-ügynöksége díjat elnyert Café PR ügyvezetője és Lausek Esther, a Kreatív szaklap PR-rovatának vezetője. Új zsűritagként erősíti a megbízói oldalt Tulik Ágnes, a Szerencsejáték Zrt. szóvivője és kommunikációs igazgatóhelyettese.

A zsűri által összeállított shortlistet november 13. után hozzuk nyilvánosságra a Kreatív Online-on, a díjazott munkákra és a különdíjak idei tulajdonosaira november 21-én este, a bulival egybekötött díjátadón derül fény. A korábbi évek díjnyertes és shortlistes munkáit a Prizma microsite-ján lehet megtekinteni.

Forrás: Kreatív.hu Szerző: Lausek Esther 2013. november 06. 16:14