Kik voltak idén a legkreatívabbak?

Az Advertising Age összeállította az Awards Report 2013-at, amely az idei év során leginkább díjazott ügynökségeit, munkáit és szakembereit listázza.

Az Awards Report az Art Directors Club, az Association of Independent Commercial Producers, a The Andy Awards, a Cannes Lions, a Clio, a D&AD, a One Show, és idén először a Webby Awards és a Festival of Media eredményeit veszi figyelembe a végeredmény kialakításakor. Az egyes fesztiválok nem azonos súllyal esnek latba az összpontszámban.

Lássuk, mely ügynökségek és mely munkák bizonyultak a legeslegjobbnak idén:

A listán nem meglepő módon végigvonul a melbourne-i metrónak készített, minden versenyen taroló Dumb Ways to Die.

Ez lett a legjobb kampány, a legjobb ügynökség az ezt készítő McCann Melbourne, a legdíjazottabb kreatívigazgató / art director / szövegíró kategóriában pedig a McCann Melbourne munkatársai, John Mescall és Patrick Baron lettek, akik egyébként a PIAF Find Yourself, kreatívigazgatók teljesítményét összegző listáján is az első helyen végeztek. Sőt, még a reklámfilm rendezője, Julian Frost is megkapta a legsikeresebb rendezőnek járó elismerést.

A legjobb hirdető az Unilever lett, főként a Dove Real Beauty-kampánya és az Axe-reklámok miatt.

A legsikeresebb ügynökségi csoportnak az Ogilvy & Mather-t választották az Ogilvy Brazil Dove-kampánya és a párizsi Ogilvy IBM-kampánya miatt (is), a legsikeresebb ügynökségi hálózat a WPP lett, főként az Ogilvy miatt. A legjobb vezető kreatívigazgatónak az Ogilvy Brazil munkatársa, Anselmo Ramos-t választották.

A legjobb produkciós cégnek az MJZ-t választották, főleg az Old Spice-nak készített kampányok miatt.

A teljes listát a Creativity oldalán olvashatják el az érdeklődők.

Forrás: Kreativ.hu 2013. november 11. 17.41